Mediatiedote: Paytraililta onnistunut € 800 000 osakeanti kansainvälistymisen kiihdyttämiseen

Kirjoittanut Suvi Tikkanen - 22 tammikuuta, 2014

Paytrail-onnistunut-osakeanti

Verkkomaksamisen edelläkävijä Paytrail julkisti viime kesänä uuden Paytrail-tilipalvelun. Uusi palvelu avaa väylän kansainvälisille markkinoille, jota tukemaan yhtiö päätti menestyksellisen 800 000 euron osakeannin. Yhtiö vahvisti kansainvälistymisstrategiaansa osakeannilla, jossa yhtiöön sijoitti 20 sijoittajaa, joista suurimpana Midinvest Management Oy:n hallinnoima Midinvest Oy -rahasto.

Paytrail-tili mahdollistaa verkosta ostamisen yhdellä klikkauksella ja yksillä tunnuksilla, missä tahansa käyttöyhteydessä, ennennäkemättömän helposti ja mukavasti. Palvelu on otettu innolla vastaan kotimaan markkinoilla ja eri maissa olevat yhteistyökumppanit odottavat palvelun käyttöönoton laajentuvan heidän omalle markkinalleen. Hankitut varat käytetään Paytrail-tilin käyttöönoton kansainväliseen laajentamiseen, kansainväliseen partneroitumiseen ja yhtiön kasvun kiihdyttämiseen.

Osakeantiin osallistui nykyisiä ja uusia sijoittajia. Merkintöjä tehtiin yhteensä yli 800 000 euron arvosta. Suurin sijoittaja oli Keski-Suomessa toimiva pääomasijoitusyhtiö Midinvest, joka tuo jatkossa osaamista yhtiöön hallitustyöskentelyn kautta. Paytrail Oyj on kerännyt toimintansa alusta osakeanneilla yhteensä noin 1 700 000 euroa.

- Paytrail-tilin tarjoama ainutlaatuinen ja miellyttävä ostokokemus on vakuuttanut myös sijoittajat, iloitsee Paytrailin CEO Markus Laurio. Verkko-ostajien maksutottumukset vaihtelevat maittain. Paytrail-tili on pienillä lokalisoinneilla kaikille markkinoille sopiva maksupalvelu, selventää Laurio.

Paytrail on Suomen suurin verkkomaksamiseen erikoistunut yritys, jolla on yli 4000 yritysasiakasta yli 10 maassa ja joka operoi kauppoja kymmenien miljoonien edestä joka kuukausi. Huikea ja arvostettu kasvutarina on noteerattu mm. yhdysvaltalaisen Red Herringin Europe Top 100 -palkinnolla ja Deloitten Technology Fast 500 -listauksessa sijalla 104 EMEA-alueella. Yhtiö on kertonut olevansa valmis haastamaan esim. maailman suurimman verkkomaksuyhtiön PayPalin.

Paytrail yritysesittely:

• Perustettu kesäkuussa 2007 Suomen Verkkomaksut nimellä. Paytrail nimellä 5.6.2013 alkaen, jolloin lanseerattiin uusi Paytrail-tilipalvelu.
  • Vuoden 2013 liikevaihto 4,5 miljoonaa euroa.
  • Yli 4000 yritysasiakasta.
  • Mahdollistaa kauppoja kymmenien miljoonien edestä joka kuukausi. Vuoden 2014 maksuvolyymi on arviolta 0,5 miljardia euroa.
  • Henkilöstömäärä noin 40.
  • Pääkonttori Jyväskylässä.
  • Yhtiöllä on maksulaitostoimilupa.

Lisätietoja:

Markus Laurio, CEO Paytrail Oyj, markus.laurio@paytrail.com, +358 40 840 3754
Lennu Keinänen, Founder Paytrail Oyj, lennu.keinanen@paytrail.com, +358 44 776 7827
Jukka-Pekka Nikula, Toimitusjohtaja Midinvest Management Oy, jukka-pekka.nikula@midinvest.fi, +358 50 5399378

Lue lisää: Suomalainen verkkomaksaminen maailmanvalloitukseen – verkko-ostaminen nostetaan aivan uudelle tasolle

Topics: Mediatiedote