Paytrail

Tiedote: Paytrail juhlii 10-vuotispäiväänsä kiihtyvän kasvun siivittämänä

Suvi Tikkanen Kirjoittanut Suvi Tikkanen - 9.06.2017

Paytrail-10v-juhlakuva.jpg

Jyväskyläläinen verkkomaksuyhtiö Paytrail on esiintynyt julkisuudessa usean vuoden ajan kovien kasvulukujensa ansiosta. Vuonna 2014 Paytrail liittyi pohjoismaiseen pörssiyhtiö Netsiin yrityskauppojen myötä. Viime vuonna Paytrail teki historiansa kovimman kasvun euromääräisesti mitattuna.

Kasvu kiihtyy osana pohjoismaista pörssiyhtiötä

Suuressa osassa yrityskaupoista ennen kauppoja voimakkaassa kasvussa olevan yrityksen kasvu joko hidastuu merkittävästi tai pahimmassa tapauksessa tyrehtyy kokonaan. Haasteet liittyvät usein ainakin yrityskulttuurien ja osaamisten toimivaan yhdistämiseen.

Suomalaisen verkkomaksumaailman tienraivaajan, Paytrailin sekä erityisesti korttimaksupäätteistä tunnetun Netsin yrityskaupassa sekä ostaja että myyjä ovat poikkeuksellisen tyytyväisiä. On löydetty menestyksekäs toimintamalli, jossa kummankin osapuolen parhaimmat puolet pääsevät oikeuksiinsa ja myös tulokset puhuvat puolestaan.

"Paytrail toimii Jyväskylässä omana yhtiönä itsenäisesti, tehden syvää ja aktiivista yhteistyötä koko Nets-konsernin kanssa. Yhtenä isoimpana kokonaisuutena on laaja tuotekehitysyhteistyö, jonka tiimoilta meidän rooli pohjoismaisena verkkokaupan alan maksupalveluntarjoajana on kasvanut ja laajentunut merkittävästi. Kasvua on luvassa myös jatkossa", selventää Paytrailin CEO Markus Laurio.

Vuonna 2016 Paytrailin liikevaihto kasvoi yli 25 % ja yhtiö teki samalla euromääräisesti mitattuna historiansa suurimman kasvun, 1.7 miljoonaa euroa enemmän edelliseen vuoteen verrattuna. Yrityskaupan aikaan vuonna 2014 työntekijöitä oli 38, nyt yhtiö työllistää 50 alan kovaa asiantuntijaa. Yhtiön omistajina on ollut mm. perustajien Lennu Keinäsen ja Niko Lehtosen lisäksi 25 Paytrailin työntekijää.

"Meille iso asia on se, että ollaan onnistuttu kasvamaan selvästi markkinaa nopeammin koko historiamme ajan, josta olemme hyvin kiitollisia kaikille asiakkaillemme. Asiakkaat ovat keskimäärin tehneet pitkäaikaisesti meidän kanssa yhteistyötä osoittaen samalla vahvaa luottamusta meihin", Laurio toteaa kiitollisen tyytyväisenä.

Suomen parhaimpiin työpaikkoihin lukeutuva Paytrail satsaa henkilöstöön, ”pinkkiin perheeseen”

Paytrailin tarina alkoi kesällä 2007 Suomen Verkkomaksut -nimellä, jolloin yhtiö toteutti ja tarjosi ensimmäisenä Suomessa toimivan ratkaisun aitoon asiakastarpeeseen, verkkokaupan maksujen vastaanottamiseen. Paytrail muodosti samalla koko alalle tavan toimia.

Kasvutarina alkoi jo hyvin pian yhtiön perustamisen jälkeen. Ensimmäiset 100 asiakasta, jotka olivat silloisia verkkokaupan pioneereja, saatiin vuonna 2008. Nyt asiakkaina on jo yli 5000 yritystä kattaen yli 10.000 verkkokauppaa ja -palvelua.

Yhtiön tärkeimpiä painopisteitä ja arvoja on toimia mahdollisimman hyvänä työpaikkana. Siitä todisteena ovatkin sijoittuminen viimeisen kolmen vuoden ajan Suomen parhaimpien työpaikkojen listalle sekä henkilöstön pieni vaihtuvuus. Ainutlaatuista on myös se, että yrityksen ensimmäiset kuusi työntekijää jatkavat yhä edelleen yhtiön palveluksessa, muodostaen merkittävän osan Paytrailin johtoryhmästä.

"Paytrail on meille kaikille enemmän kuin työpaikka, käytämmekin yhteisöstämme usein pinkki perhe –ilmaisua. Tämä on monelle ensimmäinen työpaikka (keski-ikä noin 33-vuotta), ja täällä tekijät pääsevät kasvamaan työelämään erinomaisessa ympäristössä. Myös itselleni tämä on ollut oman työurani ylivoimaisesti mielenkiintoisin ja mukavin paikka. Olen saanut olla tässä menestystarinassa mukana jo vuodesta 2008 lähtien Paytrailin hallituksesta käsin ja nyt viimeiset 4,5 vuotta toimitusjohtajana. Ihmiset ovat keskiössä ihan joka päivä eikä vain juhlapuheissa", vakuuttaa Laurio.

Paytrail viettää 10-vuotissyntymäpäiväänsä

Paytrail juhlii tänään Jyväskylässä 10-vuotispäiviään koko henkilöstönsä sekä kutsuvieraiden kuten Kööpenhaminasta saapuvan Netsin executive komitean jäsenen Asger Hattelin, Netsin Suomen maajohtajan ja Paytrailin hallituksen puheenjohtajan Heikki Kapasen, Jyväskylän kaupunginjohtajan, yrittäjien hallituksen puheenjohtajan sekä suurten pankkien johtajien kanssa.

Lisätietoja ja yhteydenotot:

Markus Laurio, CEO
markus.laurio@paytrail.com

Suvi Tikkanen, markkinointijohtaja
suvi.tikkanen@paytrail.com

paytrail-icon Yleinen
    Tilaa kirjoitukset
    Opas verkkokauppaa perustavalle

Haluatko perustaa menestyvän verkkokaupan? Lue uudistettu maksuton oppaamme!

Lataa nyt